7 Mart 2011 Pazartesi

Royal icing li tarçınlı zencefilli kurabiye

Tarçınlı Zencefilli Kurabiye/M...
Üzerini royal icing ile çalıştım...

Kurabiyesi için malzemeler :

·         1 Adet Yumurta
·         150 Gr. Tereyağ yada Margarin (Oda sıcaklığında yumuşamış)
·         1 Su Bardağı Un
·         1 Çay Bardağı Mısır Nişastası
·         1 Su Bardağı Pudra Şekeri
·         1 Çay Kaşığı Karbonat
·         1 Çay Kaşığı Tarçın
·         1 Çay Kaşığı Toz Zencefil
·         1 Limon Kabuğu Rendesi
 Yapılışı : Tüm malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde ediyoruz.. Tarifinde fazladan un eklememezi gerekirse nişasta ekleyip buzdolabında yarım saat dinlendirmemiz söyleniyordu.. Ama ben bu şekilde cıvık bir hamur elde edince unda ekledim ve çok güzel kurabiyelerim oldu... Tarifini hünerlibayanlar.blogspot.com. görüp denemiştim..

 Royal icing için malzemeler :
  • 1 yumurta akı
  • 2-3 damla limon suyu
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • Renkli gıda boyaları
Yapılışı : Yumurtanın akını çırpma kabına hiç sarısından bulaştırmadan alıyoruz. Üzerine 2-3 damla limon suyu damlatıp mikserle bembeyaz köpük olana kadar çırpıyoruz. Pudra şekerimizi eleyip yavaş yavaş ekliyoruz. 10 dakika kadar çırpmaya devam ediyoruz. Gıda boyalarımızla renklendirip hemen kullanıyoruz.. Çabuk kuruyan bir özelliği var... Kolay gelsin ... Afiyet olsun...
(pembe üzerine kürdanla beyaz  veya beyaz üzerine kürdanla pembe damlatarak çalıştım ).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder